가족 영어 낭독 – Our Family’s English Recitation (입트영 스크립트)




가족 영어 낭독 – Our Family’s English Recitation (입트영 스크립트)

Today’s Sentences:

매주 토요일마다 나는 아이들과 함께 영어 낭독하는 시간을 갖고 있다.
내가 매일 낭독하는 모습을 보고 아이들도 자연스럽게 영어에 관심을 갖게 되었다.
나는 입트영 영어 교재에서 아이들에게 들려주고 싶은 이야기를 낭독한다.
첫째 아들은 영어 신문 기사를 그리고 둘째 딸은 그림책을 낭독한다.
아이들이 무척 열심히 준비하고 이렇게 연습하는 모습에 나는 상당히 기분이 좋았고 놀라왔다.
낭독 시간을 기다리면서 설레어 하는 아이들 모습이 귀엽기까지 하다.
낭독이 끝나면 흥미롭거나 인상 깊었던 부분에 대해서 서로 이야기를 나눈다.
이 시간은 서로의 이야기를 들으며 생각하고 이렇게 또 공감할 수 있는 우리 가족만의 소중한 시간이다. 
영어 낭독을 가족이 함께 하면서 나와 아이들의 영어 실력도 한층 성장하고 있다고 생각한다. 

Our family’s English recitation.
Every Saturday I take some time to recite English with the kids.
The children naturally started to take an interest in English as they watched me reciting it.
Every day I recite stories from the Ipteuyeong English textbook that I want to share with the kids.
My eldest son reads English newspaper articles and my younger daughter reads from picture books.
I was pleasantly surprised to see the children preparing and practicing so diligently.
The children’s excitement and anticipation as they wait for recitation time are just adorable.
After the recitation we discussed which parts we found interesting or impressive.
It’s precious family time for us as we listen to each other’s stories, think, and empathize with each other.
I believe that as we recite English as a family, our English skills are growing.




Writing Practice

1. 매주 토요일마다 나는 아이들과 함께 영어 낭독하는 시간을 갖고 있다.
Every Saturday I take some time to recite English with the kids.

  • 시간을 들여 –하다: Take some time to –

2. 내가 매일 낭독하는 모습을 보고 아이들도 자연스럽게 영어에 관심을 갖게 되었다.
The children naturally started to take an interest in English as they watched me reciting it every day.

3. 나는 입트영 영어 교재에서 아이들에게 들려주고 싶은 이야기를 낭독한다.
I recite stories from the 입트영 English textbook that I want to share with the kids.

4. 첫째 아들은 영어 신문 기사를 그리고 둘째 딸은 그림책을 낭독한다.
My eldest son reads English newspaper articles and my younger daughter reads from picture books.

5. 아이들이 무척 열심히 준비하고 이렇게 연습하는 모습에 나는 상당히 기분이 좋았고 놀랍다.
I was pleasantly surprised to see the children preparing and practicing so diligently.

  • 기분 좋게 놀랐다. 뜻밖의 일이라 반가웠다: I was pleasantly surprised

6. 낭독 시간을 기다리면서 설레어 하는 아이들 모습이 귀엽기까지 하다.
The children’s excitement and anticipation as they wait for recitation time are just adorable.

  • 기다리며 설레는 모습: excitement and anticipation.
  • 사랑스러운, 귀여운: adorable

7. 낭독이 끝나면 흥미롭거나 인상 깊었던 부분에 대해서 서로 이야기를 나눈다. 
After the recitation, we discussed which parts we found interesting or impressive.

8. 이 시간은 서로의 이야기를 들으며 생각하고 이렇게 또 공감할 수 있는 우리 가족만의 소중한 시간이다. 
It’s precious family time for us as we listen to each other’s stories, think, and empathize with each other.

  • 가족과 함께 하는 소중한 시간: Precious family time.
  • 혼자만의 시간: alone time, me time / 소중한 시간: quality time
  • 서로 공감하다: empathize with each other

9. 영어 낭독을 가족이 함께 하면서 저와 아이들의 영어 실력도 한층 성장하고 있다고 생각한다.
I believe that as we recite English as a family, our English skills are growing.

Pattern Practice
  1. 시간을 따로 내서 – 하다: take some time to do something

매주 토요일마다 저는 아이들과 함께 영어 낭독하는 시간을 갖고 있습니다.
Every Saturday I take some time to recite English with the kids.

점심 먹고 나면 보통 시간을 내서 이렇게 산책을 하거나 다리 스트레칭을 하기도 합니다.
After lunch I usually take some time to walk and stretch.

  1. 기분 좋게 놀라다: be pleasantly surprised.

I was pleasantly surprised to see the children preparing and practicing so diligently.

아이들이 무척 열심히 준비하고 연습하는 모습이 참 기분 좋게 놀라게 해줬습니다.

그녀가 무슨 말을 하지는 않았지만 딱 봤을 때 기분 좋고 놀란 기분이었다.
She didn’t say anything but she seemed to be pleasantly surprised.

  1. 공감하다: empathize with –

우리는 서로의 이야기를 들으며 생각하고 이렇게 또 공감합니다.
We listen to each other’s stories think and empathize with each other.

서로 공감을 하려면 더 많은 소통을 해야 한다.
To empathize with each other you need to talk more.

 

Dialog Practice.

A: I hold an English recitation presentation with the kids every weekend.
B: Oh really? do the kids keep up well?
A: Yes, they are surprisingly enthusiastic about it.
B: You must be very proud of them.
A: I hope they will cherish the memories of studying with their mom even when they grow up.
B: I’m sure they won’t soon forget it.

A: 아이들이랑 매주 주말에 영어 낭독 발표회를 하고 있어
B: 와 진짜? 애들은 잘 따라와?
A: 생각보다 열심히 하고 적극적으로 해서 좀 놀라워.
B: 아유 참 기특하겠네.
A: 아이들이 커서도 엄마와 이렇게 공부했던 추억을 좀 나중에 기억했으면 좋겠어.
B: 분명 오래 오래 기억할 거야.

  • 애들이 잘 따라오다: Kids keep it up.

 

영어 낭독의 효과 – Benefits Of English Recitation (enko.co.kr)


입이 트이는 영어 바로가기
 

Leave a Comment