초집중하는 Laser focused, 한창 뜨는 Up and coming, (0418 입트영 스크립트)

초집중하는 Laser focused, 한창 뜨는 Up and coming

 

Today’s Sentences: Open Classes at Grade Schools (초등학교 참관 수업)

나는 얼마 전에 초등학교 1학년 아들의 방과 후 프로그램 참관 수업에 참여하게 되었다.
수업은 아이가 평상시에 늘 흥미를 느껴왔던 로봇 과학이라는 과목으로 진행했다.
그래서 나도  많은 기대를 안고 갔습니다.
그 수업 내용 자체가 요즘 널리 이용되고 있는 배달 로봇이었다.
원리에 대한 설명을 듣고 나서 학생들은 각자 진도에 맞게 로봇을 만들기 시작했다.
1학년 아이들인데도 불구하고 학생들이 집중해서 뭔가 이렇게 만드는 모습이 정말 놀라웠다.
모르는 부분은 선생님의 도움을 받으며 완성해 나가는 아이들의 모습이 참 대견스러웠다.
그런데 수업 중에 한 학생이 긴장을 했는지 실수로 작은 부품 수십 개를 바닥에 떨어뜨렸다.
그런데 주변 친구들이 하던 것을 잠시 멈추고 그 부품을 주우면서 그 친구를 도와줬다.
아이들이 친구를 도와주려고 하는 마음이 참 예뻐 보였다.

Expressions:
  • 방과 후 프로그램: after-school program (after-school activity)
  • 참관 수업: open class
  • 수업 내용은(수업 주제는) –였다: The class dealt with the topic of –
  • 흥미를 끌다: capture one’s interest
  • 널리 활용되는: in widespread use
  • 각자 진도에 맞게, 각자 속도에 맞게: each at their own pace.
  • 원리: underlying principles.
  • 초집중하는: laser-focused
  • 도움을 청하다: seek help.
  • 수십 개: dozens of –
  • 감동적인, 마음이 따뜻해지는: heartwarming
  • 도움의 손길을 제공하다: lend a hand.
  • 후속편: sequel.
  • 한창 뜨는, 핫한: up and coming

 

Writing Practice

1. 나는 얼마 전에 초등학교 1학년 아들의 방과 후 프로그램 참관 수업에 참여하게 되었다.
I recently attended an open class for my first grade son’s after-school program.

2. 수업은 아이가 평상시에 늘 흥미를 느껴왔던 로봇 과학이라는 과목으로 진행했다.
그래서 나도  많은 기대를 안고 갔다.
It was a robotic science class, a subject that has always captured his interest.
So I was really looking forward to it myself.

3. 그 수업 내용 자체가 요즘 널리 이용되고 있는 배달 로봇이었다.
The class dealt with the topic of delivery robots, something that is in widespread use these days.

4. 원리에 대한 설명을 듣고 나서 학생들은 각자 진도에 맞게 로봇을 만들기 시작했다.
After hearing about the underlying principles, the students began building their own robots each at their own pace.

5. 1학년 아이들인데도 불구하고 학생들이 집중해서 뭔가 이렇게 만드는 모습이 정말 놀라웠다.
I was a bit surprised to see them so laser-focused despite their young age.

6. 모르는 부분은 선생님의 도움을 받으며 완성해 나가는 아이들의 모습이 참 대견스러웠다.
I was proud of the way they completed their task, seeking help from the teacher when they needed to.

7. 수업 중에 그런데 한 학생이 긴장을 했는지 실수로 작은 부품 수십 개를 바닥에 떨어뜨렸다. 
During the class, one student seemed to get nervous and accidentally dropped dozens of small parts on the floor.

8. 그런데 주변 친구들이 하던 것을 잠시 멈추고 그 부품을 주우면서 그 친구를 도와줬다.
The children nearby stopped what they were doing to help their friend pick up the pieces.

9. 아이들이 친구를 도와주려고 하는 마음이 참 예뻐 보였다.
Seeing the children’s willingness to lend a hand was heartwarming.

I recently attended an open class for my first-grade son’s after-school program.
It was a robotic science class, a subject that has always captured his interest.
So I was really looking forward to it myself.
The class dealt with the topic of delivery robots something that is in widespread use these days.
After hearing about the underlying principles, the students began building their own robots, each at their own pace.
I was a bit surprised to see them so laser focused, despite their young age.
I was proud of the way they completed their task, seeking help from the teacher when they needed to.
During the class one student seemed to get nervous and accidentally dropped dozens of small parts on the floor.
The children nearby stopped what they were doing to help their friend pick up the pieces.
Seeing the children’s willingness to lend a hand was heartwarming.

 

Pattern Practice
1. 학수 고대하다: really look forward to –

나는 참관 수업을 매우 기대했다.
I was really looking forward to the open class.

아들이 파티를 정말 학수 고대하고 있습니다.
My son is really looking forward to the party.

팬들이 후속 편을 목이 빠지게 기다리고 있다.
Fans are really looking forward to the sequel.


2. 각자의 속도로, 진도로: each at one’s own pace

학생들은 각자 진도에 맞게 로봇을 만들기 시작했습니다.
The students began building their own robots each at their own pace.

나는 내 페이스대로 공부하고 싶어서 스터디 모임은 잘 안 하는 편이다.
I avoid study groups because I want to study at my own pace.

나는 내 속도에 맞게 공부하고 싶다.
I want to study at my own pace.


3. 도우려는 마음, 의지: willingness to lend a hand.

아이들이 친구를 도와주려고 하는 마음이 참 예뻐 보였습니다.
Seeing the children’s willingness to lend a hand was heartwarming

우리는 바쁠 때는 남을 도우려는 마음을 이렇게 잊는 경우가 많다.
We often lose our willingness to lend a hand when we are busy.

 

Dialog Practice

A: I attended an open class at my child’s school.
B: Oh really?
A: Yes it was my first time participating and I had a great time.
B: What was the class about?
A: It was a class where the kids learned about the concept of coding.
B: That’s an up and coming subject for after school activities these days.

A: 아이 학교의 공개 수업에 참석했습니다.
B: 정말요?
A: 네, 처음 참여했는데 정말 즐거운 시간이었어요.
B: 어떤 수업이었나요?
A: 아이들이 코딩의 개념에 대해 배우는 수업이었어요.
B: 요즘 방과 후 활동으로 떠오르는 과목이죠.

전문 상담 교사의 사연 – A Story From A Professional School Counselor


입이 트이는 영어 바로가기
 

Leave a Comment