Have a Go at 시도하다 Get Started with 을 시작하다 (0730 방과후 오케스트라, 입트영 스크립트)

Have a Go at 시도하다 Get Started with 을 시작하다 (0730 방과후 오케스트라, 입트영 스크립트)

 

Today’s Sentences: 아들의 방과후 오케스트라
  1. 우리 큰아들이 올해 마음에 드는 중학교에 입학을 했다.
  2. 그 학교의 특징 중에 가장 마음에 드는 점은 방과 후 활동이 정말 다양하다는 것이다.
  3. 나는 중학교 1학년 때 학교에서 플루트를 연주하면서 음악 활동을 시작했다.
  4. 그때 기억이 참 좋아서 우리 아들에게도 학교 오케스트라 활동을 한 번 해보면 어떠냐고 제안을 했다.
  5. 나는 두툼한 입술 덕에 나는 그 튜바 연주에 적합했다.
  6. 방학 때는 학교 대표로 다양한 오케스트라 대회에 나가기도 했다.
  7. 대회에서 수상을 하면서 동기부여도 많이 얻었고요. 소중한 추억도 쌓을 수 있었다.
  8. 우리 큰 아들이 나의 음악적 유전자를 물려받아서 이러한 행복한 음악 생활을 즐길 수 있으면 좋겠다.

 

Key Expressions
  • -의 마음에 드는 A: A of one’s choice
  • 각양각색의, 다양한: a wide variety of
  • -을 시작하다: get started with –
  • –을 시도하다: have a go at-, try out – / have it a go, give it a try,
  • 좋은 추억: fond memories /

그 당시에 대한 추억이 너무 좋다: I have fond memories of those times.

소중한 추억을 만들다: make fond (precious) memories

  • –에 딱 맞다. 적합하다, 적임자이다: be well suited to 명사 (동명사)
  • 대회: competitions
  • 대표로 출전하다: represent – in the competition
  • 상을 타다: earn awards
  • 을 물려받다, 닮다: take after –
  • 평생의 자산: lifelong asset
  • 좋은 말씀이네요: That’s great to hear

 

Writing Practice
  1. 우리 큰아들이 올해 마음에 드는 중학교에 입학을 했다.

My eldest son entered the middle school of his choice this year.

 

  1. 그 학교의 특징 중에 가장 마음에 드는 점은 방과 후 활동이 정말 다양하다는 것이다.

One of the best features of the school is that there is a wide variety of after-school programs.

 

  1. 나는 중학교 1학년 때 학교에서 플루트를 연주하면서 음악 활동을 시작했다.

I got started with my musical activities by playing the flute at school starting in 7th grade.

 

  1. 그때 기억이 참 좋아서 우리 아들에게도 학교 오케스트라 활동을 한 번 해보면 어떠냐고 제안을 했다.

I have fond memories of those times. So I suggested to my son that he (should) have a go at his school’s orchestra.

 

  1. 나는 두툼한 입술 덕에 나는 그 튜바 연주에 적합했다.

Because of my thick lips, I was well suited to playing the tuba.

 

  1. 방학 때는 학교 대표로 다양한 오케스트라 대회에 나가기도 했다.

During vacations, I represented my school in various orchestra competitions.

 

  1. 대회에서 수상을 하면서 동기부여도 많이 얻었고요. 소중한 추억도 쌓을 수 있었다.

Earning awards at these competitions provided me with motivation and I was able to make precious memories.

 

  1. 우리 큰 아들이 나의 음악적 유전자를 물려받아서 이러한 행복한 음악 생활을 즐길 수 있으면 좋겠다.

I hope our eldest son takes after me musically so that he too can enjoy such happiness through music.

 

After-school orchestra

My eldest son entered the middle school of his choice this year.

One of the best features of the school is that there is a wide variety of after-school programs.

I got started with my musical activities by playing the flute at school starting in seventh grade.

I have fond memories of those times so I suggested to my son that he have a go at his school’s orchestra.

Because of my thick lips I was well suited to playing the tuba.

During vacations. I represented my school in various orchestra competitions.

Earning awards at these competitions provided me with motivation and I was able to make precious memories.

I hope our eldest son takes after me musically so that he too can enjoy such happiness through music.

Pattern practice

 

1. –를 시작하다: get started with –

 

1) 나는 중학교 1학년 때 학교에서 플루트를 연주하면서 음악 활동을 시작했다.

I got started with my musical activities by playing the flute at school starting in 7th grade.

 

2) 우리는 그 프로젝트에 바로 착수해야 한다.

We need to get started with this project right away

 

3) 난 10시 전에 숙제를 시작하지도 못했다.

I couldn’t get started with my homework until 10 o’clock.

 

2. 시도해 보다: have a go at –

 

1) 우리 아들에게 학교 오케스트라 활동을 한 번 해보면 어떠냐고 제안을 했다.

I suggested to my son that he have a go at his school’s orchestra.

 

2) 지난 봄에 나는 테니스를 배워보기로 마음 먹었다.

Last spring I decided to have a go at learning tennis.

 

3. -를 닮다: take after

 

1) 우리 아들이 음악적 재능은 날 닮았으면 한다.

I hope our eldest son takes after me musically.

 

2) 우리 딸 아이가 엄마를 닮기를 바란다.

I hope my daughter takes after her mother.

 

3) 모두들 내가 아빠를 닮았다고 합니다.

Everyone says I take after my dad.

 

Dialogue practice.

 

A: My son joined an orchestra for an after-school program.

B: Oh really? he must enjoy playing musical instruments.

A: He did take piano lessons from a young age.

B: So what instrument will he be in charge of in the orchestra?

A: He’s going to play the flute.

B: Playing a musical instrument can be a valuable lifelong asset.

A: That’s great to hear.

 

A: 제 아들이 방과 후 프로그램에서 오케스트라에 가입했어요.

B: 정말요? 악기 연주를 좋아하나 봐요.

A: 어렸을 때부터 피아노 레슨을 받았어요.

B: 그럼 오케스트라에서 어떤 악기를 담당하게 되나요?

A: 플루트를 연주할 거예요.

B: 악기 연주는 평생의 소중한 자산이 될 수 있죠.

A: 좋은 말씀이네요.

 

스트레스를 풀다 영어로 Blow Off Stress, 땀을 많이 흘리다 영어로 Sweat Buckets (0506 입트영) (enko.co.kr)

전 국민의 평생학교 EBS | 오디오어학당

Leave a Comment